Felanmälan gör du i inloggat läge i ”Mitt HSB” där uppgifter om din bostad redan finns.
1) Inloggning sker via Logga in uppe till höger på sidan
2) Fyll i ditt användarnamn som är ditt personnummer
3) Fyll i ditt lösenord eller välj
4) Alternativ BankID
5) Du är nu inloggad i Mitt HSB
6) Välj Ärenden & felanmälan i menyraden och följ sedan instruktionen på sidan.
7) Fyll i uppgifterna, Obs! glöm inte dina kontaktuppgifter
8) Klicka på "Skicka"
Om du inte kan logga in går det bra att göra en Felanmälan på tfn:
010-303 27 00.
Bor du in en av HSBs nyproducerade lägenheter (garantiärende 5 år) gör du din felanmälan via 07felanmalan@hsb.se
Gör du en digital felanmälan på ett garantiärende ser vi gärna att du skriver garanti och bostadsrättsföreningens namn i ämnesraden.
Skriv även namn, adress, lägenhetsnummer, telefonnummer och mejladress.
Informera oss om huvudnyckel får användas eller om du vill att vi ringer före.
Meddela oss om det finns husdjur.
UNDANTAG: Bostadsrättsföreningarna Österäng 1, Djupadal och Skogsgläntan felanmäler efter instruktionen ovan för Mälardalen.
Vid akuta ärenden ring 010-303 27 00, efter ordinare arbetstid blir du vidarekopplad till jour.
OBS! vid andra ärenden så som medlems- och avi frågor som t.ex. autogiro kontakta Kund- och Medlemsservice
tfn: 010-303 27 00.
Nedan beskriver du felet. Vänligen fyll i det så noggrant du kan, det gör det lättare för oss att skicka rätt kompetens för felavhjälpning och gör att vi kan åtgärda felet snabbare.Under rubriken Nyckel/tillträde ber vi dig ange om vi kan gå in med huvudnyckel eller ej. Även denna information snabbar upp felavhjälpningen betydligt.
Obs! glöm inte att skicka formuläret.
* = obligatoriska uppgifter