- Vi är väldigt glada och stolta över denna nominering, säger Angelica Sandgren, varumärkesansvarig på HSB. Och självklart hoppas vi att det är vi som står som vinnare när Signumpriset avgörs på Varumärkesdagen den 25 januari 2018.
Under de 23 år som Signumpriset har delats ut har en stor mängd varumärkesarbeten hårdgranskats av juryn, och några av de tidigare vinnarna är: Pippi Långstrump, Svenskt Tenn, Lantmännen, Gröna Lund och Atlas Copco.
Till 2018 års pris är fem företag nominerade, utöver HSB är det Apotea, ECCO, Karolinska och Skogaholm. Alla verkar inom olika branscher, men gemensamt för dem är att de arbetar strategiskt och långsiktigt med sina respektive varumärken.
- Det är många som är synnerligen skickliga på att bygga och vårda varumärken. Varje år får juryn för Signumpriset nöjet att titta närmare på några av dem. Årets nominerade bildar ännu ett i raden av starka startfält. De representerar samtidigt väldigt åtskilda branscher och arbetar därför under olika villkor, vilket gör arbetet än intressantare och mer oförutsägbart, säger Christer Löfgren, juryns sekreterare tillika chefredaktör på BrandNews.