Allt du behöver veta om nya HSB Kund- och Medlemsservice

05 januari 2017 Nu görs ett antal förändringar för att förbättra servicen på HSB Stockholm. Från och med den 1 januari 2017 har Servicecenter tillsammans med förvaltningsassistenterna på kontoren i Akalla och Haninge blivit HSB Kund- och Medlemsservice, som kommer att jobba i geografiska team.

TIDPLAN FÖR NYA KUND- OCH MEDLEMSSERVICE

 

21 december 2016
Den 21 december flyttar blivande Kund- och Medlemsservice ihop i de nya kundteamen på Fleminggatan. Förvaltningsassistenterna på områdeskontoren påverkas inte av flytten utan sitter kvar som idag.

 

2 januari 2017
• Nya öppettider börjar gälla: mån-ons kl.08-16.30, tors kl.08-18 och fre kl.08-16.30.
• Styrelsekoordinatorerna börjar arbeta med teamets kunder. Områdeskontoren arbetar som tidigare och alla andra fortsätter att arbeta med alla ärenden som kommer in. Mejladressen servicecenter.stockholm@hsb.se gäller inte längre, istället hänvisas kunder att kontakta Kund- och Medlemsservice via hsb.se/stockholm/kontakt

 

Februari 2017
Mathias Norderståhl börjar som ny verksamhetschef.

 

1 mars 2017
Kund- och Medlemsservice börjar arbeta enligt de geografiska teamen. Styrelserelaterade mejlärenden styrs till respektive team och samtal kring medlem och felanmälan går till alla team.